fbpx

Work goes happy

Hermanni Hyytiälä

Tilaa Asiantuntija

Hermanni Hyytiälä

Hermanni on kansallisesti ja kansainvälisesti arvostettu nykyaikaisen johtamisen ja organisaatiokehittämisen asiantuntija. Hän on tuonut Suomeen käsitteen häiriökysynnästä, jolla tarkoitetaan tilannetta, jossa organisaatio tai palvelujärjestelmä epäonnistuu asiakkaiden tarpeisiin ja odotuksiin vastaamisessa.

Kiinnostuitko asiantuntijasta?

Pyydä tarjous tapahtumaasi.

Pyydä tarjous

Epäonnistuminen asiakkaan palvelemisessa saa asiakkaan palaamaan takaisin lisävaatimusten kera. Asiakas on tyytymätön, organisaatio kuormittuu, työntekijät väsyvät ja kustannukset nousevat.

Hermanni on vuosia työskennellyt kansallisesti ja kansainvälisesti arvostettujen nykyaikaisen johtamisen ja organisaatiokehittämisen asiantuntijoiden parissa. Hän on Olli-Pekka Heinosen kanssa myös ainoa suomalainen vaikuttaja, joka on kirjoittanut artikkelin maailman talousfoorumin sivustolle.

Hermannin asiakaskunta on koostunut muun muassa Suomen tunnetuimmista johtajista ja päättäjistä yksityisellä ja julkisella sektorilla. Asiakkaiden palaute yhteistyöstä on ollut poikkeuksetta erinomaista.

Hermannin sanoin: “Maailman muuttuminen ja monimutkaisuus eivät ole suurin haasteemme. Suurin haasteemme on, jos kohtaamme tällaisen maailman vanhentuneilla hahmotustavoilla.”

 

Emeritusprofessori Martti Kekomäen kanssa syksyllä 2017 kirjoitettu Lääkärilehden teksti, jossa lanseerasimme häiriökysyntä-termin:
https://www.laakarilehti.fi/ajassa/nakokulmat/kustannusten-kasvu-johtuu-jarjestelman-hairioista/?public=4d169bb29d37cafe2ddad15fa91c0e7b

Olli-Pekka Heinosen kanssa syksyllä 2019 kirjoitettu teksti, jossa sivusimme häiriökysynnän ilmiötä (Palveluiden tuottavuusparadoksi -kappale):
https://www.mustread.fi/artikkelit/maailman-muuttumista-ja-monimutkaisuutta-suurempi-haaste-on-se-ettemme-ymmarra-miten-maailmaa-pitaisi-hahmottaa/

Keväällä 2021 kirjoitettu teksti:
https://www.mustread.fi/artikkelit/kun-potilas-ei-saa-tarvitsemaansa-apua-han-palaa-yha-uudestaan-takaisin-ja-sote-palvelut-kuormittuvat-hairiokysynta-paljastaa-ajattelumme-valuviat/

Kesällä 2021 soteuudistus.fi -sivustolle kirjoitettu teksti:
https://soteuudistus.fi/-/kuinka-opimme-tekemaan-sote-palveluissa-parempia-asioita-ei-vain-vanhoja-asioita-paremmin-

Professori Pekka Mäntyselän kanssa keväällä 2022 kirjoitettu teksti Lääkärilehteen:
https://www.laakarilehti.fi/mielipide/hyva-palvelu-maksaa-vahemman/?public=8abaeccc288a73dfd4206dff1ea8889c

HS haastatteli häiriökysynnästä allekirjoittanutta syksyllä 2022:
https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000009155529.html

Professori Pekka Mäntyselän kanssa syksyllä 2022 kirjoitettu HS:n mielipidekirjoitus digitalisaation riskeistä häiriökysyntään liittyen:
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000009128088.html

Emeritusprofessori Risto Harisalon ja emeritusprofessori Pauli Juutin kanssa tammikuussa 2023 kirjoitettu teksti Suomen Kuvalehteen:
https://suomenkuvalehti.fi/kotimaa/kanava-sote-palveluiden-tuloksellisuutta-on-perinteisesti-mitattu-suoritteiden-maaralla-mutta-se-voi-johtaa-harhaan/

HS:n pääkirjoitus toukokuussa nosti häiriökysynnän ilmiön esille:
https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000009570480.html

Lääkärilehteen kirjoitettu lyhyt teksti keväällä 2023:
https://www.laakarilehti.fi/mielipide/teollinen-tehokkuus-ei-toimi-sotessa/