fbpx

Work goes happy

Markus Kivikangas

Tilaa Asiantuntija

Markus Kivikangas

Markus on harvinainen tieteen ja liike-elämän välimaastossa viihtyvä tieteen, tieteellisen tiedon ja tieteellisten innovaatioiden kaupallistaja. Ennen yrittäjäksi ryhtymistä Markus toimi Helsingin yliopistossa ja Aalto-yliopistossa ensin tutkijana ja myöhemmin tutkimusryhmien vetäjänä. Tutkimusprojektit käsittelivät ensisijaisesti sitä miten onnistunut markkinointi vaikuttaa aivoihin, ja miten se näkyy ihmisten käyttäytymisessä. Tosin käytännössä kysymys muuttui myöhemmin muotoon ”miksi markkinointi ja myynti perustuvat niin usein väärille oletuksille ja vakiintuneille uskomuksille?”. Toisena tutkimuskiinnostuksen kohteena oli johtajuus aivotutkimuksen ja psykofysiologian näkökulmasta. Kaikesta kiinnostuneena tutkijana hän ehti akateemisella urallaan käyttämään useita erilaisia neurotieteellisiä ja psykofysiologisia mittausmenetelmiä, sekä hyödyntämään niin aivotutkimuksen kuin psykologiankin tuottamaa arvokasta tutkimustietoa ja parhaita löydöksiä. Ja samalla tiellä hän on jatkanut myöhemmin yrittäjänä.

Kiinnostuitko asiantuntijasta?

Pyydä tarjous tapahtumaasi.

Pyydä tarjous

Yritysten markkinointi ja myynti perustuvat tieteellisen psykologian, aivotutkimuksen ja käyttäytymistaloustieteiden näkökulmasta aivan liian usein väärille oletuksille ja vakiintuneille uskomuksille. Brändejä ”differoidaan”, mainoskampanjoihin syydetään suuria summia, segmentointimalleja varten tehdään kysely- ja haastattelututkimuksia, mainonnassa kukkii huumori, erinomaista asiakastyytyväisyyttä tavoitellaan, kanta-asiakasohjelmia rakennetaan, ja kun talous kääntyy laskuun, yksi ensimmäisistä karsintakohteista yrityksissä on markkinointibudjetti.

Mitä jos tekisitkin asiat tavalla, joka tuottaa paremman lopputuloksen yli 95 % varmuudella? Se on mahdollista vain ja ainoastaan tieteen avulla.

Markuksen aiheita:

  • Tiede, aivot ja yksittäinen megatrendi myynnin, markkinoinnin ja johtamisen näkökulmasta.
  • Psykologinen vaikuttaminen: millaisia keinoja tiede tarjoaa?
  • Mitä johtoryhmän pitäisi ymmärtää markkinoinnista?
  • Asiakkaan psykologinen profiili ja siihen adaptoituminen
  • Alaisen psykologinen profiili ja siihen adaptoituminen.
  • Erinomaisen työntekijän psykologinen profiili.