Work goes happy


Puheenvuorot
Onko (työ)elämästä leikki kaukana?
Eija Seppänen, Work goes happy, 13.4.2018

Pitkä työviikko ja stressi lisäävät vaaraa masentua, kirjoittaa Hesari (12.4.2018). Koska masennus on lisääntynyt työelämässä, Suomen Akatemia selvitti, miksi mielenterveydestä on tullut niin keskeinen tekijä suomalaisessa työelämässä. Ylipitkää työviikkoa tehneillä on suurempi vaara masentua kuin…

Lue lisää

Työ on vain osa elämää
Marko Rissanen, henkilöstöjohtaja, DNA, 16.3.2018

Kiinnostavat työtehtävät, vapaus ja vastuu sekä erilaisten elämäntilanteiden huomioiminen – nämä ovat asioita, joilla työnhakijat mittaavat työnantajia. Samanaikaisesti suurin virhe työpaikoilla on luottamuksen puute. Esimerkiksi etätyöskentelyn tehokkuutta epäillään ja arvellaan työntekijöiden hoitavan omia asioita työpäivän…

Lue lisää

ILMARINEN PALKITSI POHJOIS-SUOMEN PARHAAN POMON – HEIKKI MERILÄINEN JOHTAA ESIMERKILLÄ JA OSAA KUUNNELLA
Ilmarinen - tiedote, 15.3.2018

Ilmarinen on valinnut Heikki Meriläisen Pohjois-Suomen parhaaksi pomoksi. Metsänhoitoyhdistys Kainuu Ry, LKV:n toiminnanjohtaja on saanut työpaikkansa kukoistamaan taloudellisesti ja on luonut työyhteisöön uutta eloa. Ilmianna paras pomo -kilpailussa kuka tahansa on voinut ilmiantaa tuntemansa erinomaisen…

Lue lisää

Väestöliitto myönsi Perheystävällinen työpaikka -tunnukset ensimmäisille yrityksille
Väestöliitto - tiedote, 15.3.2018

Work Goes Happy -tapahtumassa 15.3.2018 myönnettiin Perheystävällinen työpaikka -tunnukset DNA Oyj:lle, Tutoris Oy:lle ja Mannerheimin Lastensuojeluliitolle. ”Reilun kahden vuoden aikana näissä kolmessa organisaatioissa on tehty Väestöliiton tukemana perheystävällisyyden alkukartoitus, koko henkilöstöä koskenut perheystävällisyyskysely, kehittämistoimia sekä…

Lue lisää

Kun yksi ovi sulkeutuu, toinen avautuu…WGH huomenna viimeistä kertaa Wanhassa Satamassa
Jyri Kansikas, toimitusjohtaja, Work goes happy , 14.3.2018

Taas on vuosi vierähtänyt ja huomenna Wanha Satama avaa ovensa jo seitsemättä kertaa päätapahtumallemme, #Wgh18:lle klo 9. Luvassa on WGH historian sisältörikkain tapahtuma, 6 lavaa, 7 workshoppia, lähes sata näytteilleasettajaa ja peräti 119 yksittäistä puheenvuoroa….

Lue lisää

Vastuuta ajanhallinnasta jaettava asiantuntijalta koko organisaatiolle
Kirsi Yli-Kaitala, tutkija, Työterveyslaitos , 13.3.2018

Kiire syntyy sosiaalisesti, mutta ajanhallinta on henkilökohtainen taito, kirjoittavat Tampereen yliopiston tutkijat Alusta-lehdessä. Tutkijoiden mukaan ajanhallinnasta on tullut peräänkuulutettu työelämätaito, jonka opettelu jää usein vapaa-ajan puolelle. Kaikilla on kiire, mutta vain jotkut osaavat hallita aikaansa….

Lue lisää

Näe muutos joka haluat olla – ­livekuvituksen rooli työelämän eri tilanteissa
Liina Tabell, livekuvittaja, graafinen fasilitoija, kuvittaja,  Sibia Oy, 12.3.2018

Olet kehittämässä uusia ratkaisuja, tekemässä paremmin toimivaan huomista. Olet  keskellä työelämän murrosta ja muuttuvaa mailmaa. Sinulla on valtavasti  mahdollisuuksia. Uudet ratkaisut tuntuvat välillä hahmottomilta. Haluat tehdä itsellesi  ja omalle tiimillesi, asiakkaillesi ja maailmalle näkyväksi ja ymmärrettäväksi mitä olet  tekemässä ja luoda vaikutusta ja sitoutumista. Kun suunnistaja lähtee matkaan,  hänellä on kartta, livekuvitus on tiekartta työelämän eri tilanteissa. Kuvan vaikutus on valtava. Olemme aina jakaneet tietoa ja tunteita ja tarinoita kuvien  välityksellä luolamaalauksista alkaen. Kuvien voima on emotionaalinen yhteys.  Kuvilla voidaan herättää ajatuksia, tunteita ja toimintaa, ne muistetaan pitkään. Viimevuosina livekuvitus ja graafinen fasilitointi ovat yleistyneet työelämässä.  Livekuvitus on tapahtuman, esimerkiksi seminaarin reealiaikaista kuvittamista  visuaalisiksi muistiinpanoiksi. Graafinen fasilitointi oivalluttaa kuvan kautta  muutosprosesseissa.     Kuvitusta voidaan käyttää myös kun halutaan avata  monimutkaisia sisältöjä ymmärrettäviksi ja innostaviksi. Tapahtumissa: seminaareissa, asiakastilaisuuksissa, kick offeissa,  kokouksissa Parhaillaan tapahtuma on kuin yhteinen leirinuotio. Jotta ihmiset innostuvat ja  sitoutuvat, tapahtuman pitää koskettaa heitä sisällön puolesta ja emotionaalisesti.  Livekuvitus auttaa hahmottamaan olennaiset asiat tapahtumasta mukaansa  tempaavalla ja elävöittävällä tavalla. Puheenvuorot, keskustelut, paneelit ja työpajat  kiteytyvät hetki hetkeltä osallistujien seurattavaksi kuvituksiksi valkokankaalle.  Livekuvitus kuljettaa osallistujat läpi käsiteltävän aiheen, auttaa seuraamaan ja jättää  mieleenpainuvan muistijäljen tapahtumasta. Se on konkreettinen lopputulos ja  visuaalinen muistilappu tilaisuudesta, joka voi jakaa osallistujille ja maailmalle ja  siihen on helppo palata jälkikäteen yhdellä silmäyksellä.    Strategiaprosesseissa, muutosprosesseissa, projekteissa, yksittäisissä  työpajoissa, tilanteissa joissa luodaan uutta. . Jotta ihmiset inspiroituisivat muuttamaan jotain itsessään ja työssään, tarvitaan  keskustelua ja omakohtainen oivaltaminen.  Graafinen fasilitoija ohjaa ja  keskusteluttaa tilanteessa syntyvän kuvan avulla.  Graafinen fasilitointi tuo ihmiset  yhteisen kuvan ääreen.  Se auttaa hahmottamaan kokonaiskuvan käsiteltävästä …

Lue lisää

“Hyvinvointia pienillä muutoksilla”
Aki-Matti Alanen, johtava asiantuntija Skills palvelut, Kisakallion urheiluopisto, 9.3.2018

Elämäntapamuutosten tekeminen on nykyaikana trendikästä ja siitä saadaan aikaiseksi myös ihmisiä kiinnostavaa draamaa esimerkiksi televisio-ohjelmien muodossa. Painoa pudotetaan useita kymmeniä kiloja lyhyellä aikavälillä hyvin radikaalien ruokavaliomuutosten avulla, sekä treenataan yhtäkkiä 400% enemmän aikaisempaan tasoon verrattuna….

Lue lisää

Hyvä yrityskulttuuri rakennetaan yhdessä
Jaana Turunen, yritysvalmentaja, Valmennustrio Oy, 8.3.2018

Jokaisella yrityksellä tai organisaatiolla on mahdollisuus olla huipputuottava vai onko? Miksi osa organisaatioista on keskimääräisesti tai kohtuullisesti menestyviä ja osasta kasvaa huipputuottavia? Miten syntyy keskiverto yritys Keskivertoyrityksen matka sen perustamisesta alkaen on perustunut siihen, että…

Lue lisää

Hyvinvoivaa myyntiä
Tuulia Bucciarelli, Ruohonjuuren onnellinen myyntipäällikkö, 7.3.2018

Ennen kaikkea, fiilis. Millaiseen tilaan astut Ruohonjuuren asiakkaana sisään, millaiseen energiaan pääset värähtelemään tullessasi lähelle myyjää? Hyvinvoiva myynti tapahtuu hyvässä fiiliksessä. Fiilis on merkki, että Ruohonjuuren myyjät kokevat tekemistään kohtaan samoja tunteita. Myynti on iloista,…

Lue lisää

1 2 3 4 5 6 7 8 9 21